Полезные тексты на английском to be

Полезные тексты на английском to be thumbnail

В изучении английского языка очень важно постоянно читать. Чтение развивает понимание структуры языка и расширяет словарный запас. Специально для целей обучения издаются так называемые адаптированные тексты или рассказы, которые подходят под определенный уровень владения английским – начинающий (beginner), элементарный (elementary), средний (intermediate), выше среднего (upper-intermediate), advanced (продвинутый). Мы приводим примеры таких текстов, которые полезно читать, переводить и переделывать, так чтобы они могли отражать информацию о вас.

Подробнее об уровнях владения английским языком вы можете прочитать в нашей статье, а также пройти диагностический тест.

Уровень A1 (Beginner)

Это базовый или начальный уровень изучения английского. Здесь самая простая грамматика и лексика, темы рассказов описывают простейшие бытовые ситуации и дают основную информацию о человеке.

My day

First, I wake up. Then, I get dressed. I walk to school. I do not ride a bike. I do not ride the bus. I like to go to school. It rains. I do not like rain. I eat lunch. I eat a sandwich and an apple.

I play outside. I like to play. I read a book. I like to read books. I walk home. I do not like walking home. My mother cooks soup for dinner. The soup is hot. Then, I go to bed. I do not like to go to bed.

Our Vacation

Every year we go to Florida. We like to go to the beach. My favorite beach is called Emerson Beach. It is very long, with soft sand and palm trees. It is very beautiful. I like to make sandcastles and watch the sailboats go by. Sometimes there are dolphins and whales in the water!

Every morning we look for shells in the sand. I found fifteen big shells last year. I put them in a special place in my room. This year I want to learn to surf. It is hard to surf, but so much fun! My sister is a good surfer. She says that she can teach me. I hope I can do it!

My name is John

Hi! Nice to meet you! My name is John Smith. I am 19 and a student in college. I go to college in New York. My favorite courses are Geometry, French, and History. English is my hardest course. My professors are very friendly and smart. It’s my second year in college now. I love it!

I live in a big house on Ivy Street. It’s near the college campus. I share the house with three other students. Their names are Bill, Tony, and Paul. We help each other with homework. On the weekend, we play football together.

I have a younger brother. He just started high school. He is 14 and lives with my parents. They live on Mulberry Street in Boston. Sometimes they visit me in New York. I am happy when they visit. My Mom always brings me sweets and candy when they come. I really miss them, too!

Уровень A2 (Elementary)

Чуть более сложная грамматика и более разнообразная лексика. Больше времен, предложения становятся сложнее, а темы разнообразнее и детальнее.

At school

Lucas goes to school every day of the week. He has many subjects to go to each school day: English, art, science, mathematics, gym, and history. His mother packs a big backpack full of books and lunch for Lucas.

His first class is English, and he likes that teacher very much. His English teacher says that he is a good pupil, which Lucas knows means that she thinks he is a good student.

His next class is art. He draws on paper with crayons and pencils and sometimes uses a ruler. Lucas likes art. It is his favorite class.

His third class is science. This class is very hard for Lucas to figure out, but he gets to work with his classmates a lot, which he likes to do. His friend, Kyle, works with Lucas in science class, and they have fun.

Then Lucas gets his break for lunch. He sits with Kyle while he eats. The principal, or the headmaster as some call him, likes to walk around and talk to students during lunch to check that they are all behaving.

The next class is mathematics, which most of the students just call math. Kyle has trouble getting a good grade in mathematics, but the teacher is very nice and helpful.

His fourth class is gym. It is just exercising.

History is his last class of the day Lucas has a hard time staying awake. Many lessons are boring, and he is very tired after doing gym.

Going to a restaurant

Sandra and Paul are at a steak restaurant. A waiter greets them.

“Do you know what you would like to drink?” the waiter asks.
“Water and orange juice,” Sandra says.
“Thank you. Here are your menus,” the waiter says.

The waiter brings water for Paul and orange juice for Sandra.

“What would you like to order?” the waiter asks.
“I would like a 12-ounce steak and mashed potatoes,” Paul says.
“The same thing, but with green beans,” Sandra says.
“And two orders of garlic bread,” Paul says.
“Great. You should have it in soon,” the waiter says.

The waiter returns after an hour.

“Sorry for your wait. Here are two orders of 12-ounce steaks with mashed potatoes and garlic bread,” the waiter says.
“I asked for green beans with mine,” Sandra says.
“I’m sorry, I’ll get those for you,” the waiter says.

The waiter quickly returns with Sandra’s green beans.

Letter to a Friend

Hi, Fred!

It’s been a while since we have been in touch. How has your semester been?

I wanted to send you an email update to you let you know how things have been going during my semester abroad here in Málaga, Spain. I’ve already been here for six weeks, and I feel like I am finally adapting to the culture. I’m also speaking the language more fluently.

I arrived during the first week of September. The weather has been very nice. Even though it’s October, it’s still rather sunny and warm. In fact, I went to the beach and swam in the Mediterranean Sea earlier today.

I am living with a very welcoming host family. I have my own private bedroom, but we eat breakfast, lunch, and dinner together. On Sundays, we eat a big home-cooked paella for lunch. In Spain, lunch is usually the biggest meal of the day. It’s also very common for the people to take a midday nap right after a big meal. I am actually just waking up from my nap right now!

On weekdays, I take classes at the local university. There, I met several native Spanish speakers. They have been very kind and patient with me. At first, I struggled to comprehend their Spanish, but now I understand most of our conversations. They have commented that my Spanish has improved a lot since we first met. Now, I am more confident to use the language in other places like stores and restaurants.

I am so glad that I decided to spend the semester here in Spain. We have an extended weekend coming up, so a group of my friends and I are going to travel to France for four days. It’s so easy and inexpensive to travel internationally in Europe. I love it!

I look forward to hearing from you soon. Like I said, don’t hesitate to stay in touch more often. Perhaps you could even come to visit! What do you think?

Best wishes,
Patrick

Уровень B1 (Intermediate)

Это так называемый средний или пороговый уровень. Он предполагает способность общаться и воспринимать информацию на английском в большинстве бытовых ситуаций, без помощи словаря или переводчика.

Chicago

Keith recently came back from a trip to Chicago, Illinois. This midwestern metropolis is found along the shore of Lake Michigan. During his visit, Keith spent a lot of time exploring the city to visit important landmarks and monuments.

Keith loves baseball, and he made sure to take a visit to Wrigley Field. Not only did he take a tour of this spectacular stadium, but he also got to watch a Chicago Cubs game. In the stadium, Keith and the other fans cheered for the Cubs. Keith was happy that the Cubs won with a score of 5-4.

Chicago has many historic places to visit. Keith found the Chicago Water Tower impressive as it is one of the few remaining landmarks to have survived the Great Chicago Fire of 1871. Keith also took a walk through Jackson Park, a great outdoor space that hosted the World’s Fair of 1892. The park is great for a leisurely stroll, and it still features some of the original architecture and replicas of monuments that were featured in the World’s Fair.

During the last part of his visit, Keith managed to climb the stairs inside of the Willis Tower, a 110-story skyscraper. Despite the challenge of climbing the many flights of stairs, Keith felt that reaching the top was worth the effort. From the rooftop, Keith received a gorgeous view of the city’s skyline with Lake Michigan in the background.

Читайте также:  Чем полезна смазка женщины для мужчин

Going to work in the morning

My job is a long distance from my home, almost 50 miles away. I have to wake up early every morning, as I’m always in a rush. There’s never enough time for a relaxed breakfast. At exactly 6:00 AM, I get into my car and start the long drive.

I usually like driving on the highway more than in the city. During the morning rush hour, though, it’s not very enjoyable. The heavy traffic is a little bit annoying. So I always listen to my favorite classical music CD’s in the car – Chopin, Mozart, and Bach. That cheers me up a lot.

The drive to work takes about one hour. Going back home in the evening after work takes even longer, maybe around 70 minutes. Lately I’ve been thinking about trying to take the train to work instead of driving. That way, I could still listen to my music with headphones, and even read a novel at the same time.

Уровень B2 (Upper-Intermediate)

На этом уровне говорящий уже может рассуждать и читать более абстрактные и специальные тексты, понимать устойчивые выражения, юмор и скрытый смысл.

Boston

Jean and her family recently traveled to Boston, Massachusetts, one of America’s oldest colonial cities. Boston is rich in history and local personality. During their visit, Jean and her family appreciated learning about Boston’s role during the American Revolution.

In the city, Jean and her family followed the famous Freedom Trail. This is a 2.5-mile route that tourists can explore in order to visit 16 different historical landmarks located throughout the city. Famous sites on this trail include the Paul Revere House, King’s Chapel, and the Bunker Hill Memorial. Jean and her family received a map to navigate the Freedom Trail. The roads were clearly marked by red lines, and there were signs throughout the city to keep Jean’s family and other tourists from getting lost.

As part of the Freedom Trail, Jean and her family spent a lot of time in Boston’s North End. This is one of the oldest residential neighborhoods in the entire country. Here, Jean and her family were able to visit Boston Harbor, which is the site of the historical Boston Tea Party. This event sent a strong message to the British leading up to the American Revolution.

The end of the Freedom Trail led Jean and her Family to the Boston Common, the oldest urban park in the nation. The park is filled with plenty of lush greenery, but it also serves as a burial ground for heroes of the American Revolution.

Because of their walk along the historical Freedom Trail, Jean and her family left Boston with a thorough understanding of early American history.

Amazon adventurer

Ed Stafford from the UK is the first person to walk the length of the Amazon River. He started by a small stream in the Andes mountains of Peru and arrived at the river’s mouth in Brazil, two years and four months later, having walked 6,000 kilometres.

The Amazon rainforest is home to poisonous snakes, crocodiles and jaguars, so Ed was in constant danger. Luckily, he survived with nothing worse than a few thousand mosquito and ant bites. On his trip, Ed had to find food to eat every day. A lot of the time, the fruit, nuts and fish he ate were hard to find and he often felt weak and exhausted.

Ed’s walk would have been impossible without technology. He used a radio to ask the people of the rainforest for food and permission to cross their land. Many of them came to meet him and helped guide him through the most difficult terrain. As he walked Ed wrote a blog, recording his day-to-day experiences. He used the media interest in his trip to protest about the destruction of the rainforest and raise money for environmental and children’s charities in Brazil and Peru.

Do dreams predict the future?

Throughout history and across cultures, dreams have been associated with prophecy. People thought dreams were messages from the gods, sent to give us knowledge or insight. Even today, many people can recall a time they dreamed about an event, place or person and then, later, the dream came true in real life. But if most people have four to six dreams every night after the age of ten, that’s as many as 2,000 dreams per year. So, by the time they reach 80 years old the average person might have had 140,000 dreams. Even if we forget 95–99 per cent of our dreams, that’s still a few thousand remembered dreams across a lifetime.

It’s not too difficult to believe that, by coincidence, a dream event is followed by a real-life event that’s similar to it, especially if the subject of the dream is something that happens often in everyday life. Dreams of a phone call from an old friend or the death of someone close, for example, are more likely to be the result of coincidence than prophecy. And, of course, we probably choose to forget all the times we dream about such events but they don’t happen.

Уровень C1 (Advanced)

Свободное общение на английском практически в любой ситуации, от бытовой до учебы в университете и работы в полностью английской среде с носителями языка.

Sustainable supermarkets

Many of the major supermarket chains have come under fire with accusations of various unethical acts over the past decade. They’ve wasted tonnes of food, they’ve underpaid their suppliers and they’ve contributed to excessive plastic waste in their packaging, which has had its impact on our environment.

But supermarkets and grocers are starting to sit up and take notice. In response to growing consumer backlash against the huge amounts of plastic waste generated by plastic packaging, some of the largest UK supermarkets have signed up to a pact promising to transform packaging and cut plastic wastage. In a pledge to reuse, recycle or compost all plastic wastage by 2025, supermarkets are now beginning to take some responsibility for the part they play in contributing to the damage to our environment, with one major supermarket announcing their plan to eliminate all plastic packaging in their own-brand products by 2023.

In response to criticisms over food waste, some supermarkets are donating some of their food surplus. However, charities estimate that they are only accessing two per cent of supermarkets’ total food surplus, so this hardly seems to be solving the problem. Some say that supermarkets are simply not doing enough. Most supermarkets operate under a veil of secrecy when asked for exact figures of food wastage, and without more transparency it is hard to come up with a systematic approach to avoiding waste and to redistributing surplus food.

Some smaller companies are now taking matters into their own hands and offering consumers a greener, more environmentally friendly option. Shops like Berlin’s Original Unverpakt and London’s Bulk Market are plastic-free shops that have opened in recent years, encouraging customers to use their own containers or compostable bags. Online grocer Farmdrop eliminates the need for large warehouses and the risk of huge food surplus by delivering fresh produce from local farmers to its customers on a daily basis via electric cars, offering farmers the lion’s share of the retail price.

There is no doubt that we still have a long way to go in reducing food waste and plastic waste. But perhaps the major supermarkets might take inspiration from these smaller grocers and gradually move towards a more sustainable future for us all.

A threat to bananas

In the 1950s, Central American commercial banana growers were facing the death of their most lucrative product, the Gros Michel banana, known as Big Mike. And now it’s happening again to Big Mike’s successor – the Cavendish.

With its easily transported, thick-skinned and sweet-tasting fruit, the Gros Michel banana plant dominated the plantations of Central America. United Fruit, the main grower and exporter in South America at the time, mass-produced its bananas in the most efficient way possible: it cloned shoots from the stems of plants instead of growing plants from seeds, and cultivated them in densely packed fields.

Unfortunately, these conditions are also perfect for the spread of the fungus Fusarium oxysporum f. sp. cubense, which attacks the plant’s roots and prevents it from transporting water to the stem and leaves. The TR-1 strain of the fungus was resistant to crop sprays and travelled around on boots or the tyres of trucks, slowly infecting plantations across the region. In an attempt to escape the fungus, farmers abandoned infected fields, flooded them and then replanted crops somewhere else, often cutting down rainforest to do so.

Читайте также:  Таблица что полезно есть на завтрак

Their efforts failed. So, instead, they searched for a variety of banana that the fungus didn’t affect. They found the Cavendish, as it was called, in the greenhouse of a British duke. It wasn’t as well suited to shipping as the Gros Michel, but its bananas tasted good enough to keep consumers happy. Most importantly, TR-1 didn’t seem to affect it. In a few years, United Fruit had saved itself from bankruptcy by filling its plantations with thousands of the new plants, copying the same monoculture growing conditions Gros Michel had thrived in.

While the operation was a huge success for the Latin American industry, the Cavendish banana itself is far from safe. In 2014, South East Asia, another major banana producer, exported four million tons of Cavendish bananas. But, in 2015, its exports had dropped by 46 per cent thanks to a combination of another strain of the fungus, TR-4, and bad weather.

Growing practices in South East Asia haven’t helped matters. Growers can’t always afford the expensive lab-based methods to clone plants from shoots without spreading the disease. Also, they often aren’t strict enough about cleaning farm equipment and quarantining infected fields. As a result, the fungus has spread to Australia, the Middle East and Mozambique – and Latin America, heavily dependent on its monoculture Cavendish crops, could easily be next.

Racing against the inevitable, scientists are working on solving the problem by genetically modifying the Cavendish with genes from TR-4-resistant banana species. Researchers at the Queensland University of Technology have successfully grown two kinds of modified plant which have remained resistant for three years so far. But some experts think this is just a sophisticated version of the same temporary solution the original Cavendish provided. If the new bananas are planted in the same monocultures as the Cavendish and the Gros Michel before it, the risk is that another strain of the disease may rise up to threaten the modified plants too.

Читайте также:

  • Грамматический справочник нашего сайта
  • Идиомы в английском
  • Диалоги на английском по темам

Источник

В современном мире английский язык, наряду с китайским и испанским, является самым распространенным языком в мире. Поэтому совершенно очевидна необходимость изучения английского, который может пригодиться в разных сферах человеческой деятельности – работа, путешествия или даже переезд в другую страну.

Тексты на английском языке для начинающих

Изучать английский язык нужно и важно, причем начиная со школьной скамьи. Но если по каким-то причинам этого сделать не удалось в школьном возрасте, то не стоит отчаиваться, начать можно в любой момент.

Каждый язык состоит из нескольких аспектов:

  • грамматика,
  • лексика
  • произношение.

Не имея в запасе хотя бы одной части, нельзя говорить о хорошем владении языком. Наиболее эффективной методикой изучения является перевод текстов как с английского на русский, так и наоборот.

В ходе перевода человек запоминает грамматические конструкции, характерные для данного языка, пополняет словарный запас лексикой и отдельными фразами, которые затем может использовать в разговоре, а также тренируется читать слова и усваивает правила произношения. Для каждой возрастной группы подбираются индивидуальные тексты, согласно специфике мышления.

Тексты для детей

ВАЖНО: тексты для детей должны быть небольшие по объему, поэтому нельзя заставлять читать ребенка несколько страниц в день. Лучше делать все постепенно и качественно.

Пример 1

My name is Lena. I’m 6 years old. Every day I wake up at 6 o’clock and wash up. I brush my teeth, my hair and have a breakfast. My mother works every day too, so she cooks my meal. My father is a policeman. He usually listens to the radio and drinks coffee. We have a dog. Its name is Holy. We are a small and happy family.

Меня зовут Лена. Мне 6 лет. Каждый день я встаю в шесть часов и умываюсь. Я чищу свои зубы, мою голову и завтракаю. Моя мама тоже работает каждый день, поэтому она готовит мне еду. Мой папа полицейский. Он обычно слушает радио и пьет кофе. У нас есть собака. Ее имя Холи. Мы маленькая и счастливая семья.

Упражнения к тексту:

  • Вставьте нужную форму глагола to be:
1)  My name … Lisa.4) We … a happy family.
2) I … 7 years old.5) Martin … a pupil.
3) My mother … a teacher.6) I … Olya.
  • Выпишите все существительные с переводом. Например: name – имя и т.д.

Пример 2

Good morning! My name is Katya, I’m 8 years old. I live in a big house. There are many toys and balls. I have a big family – my father, mother, sister and grandmother. My sister’s name is Isabella, she is 3 years old. I like to play with her. My grandmother is old, so she is clever. We talk every evening. I don’t go to school now, because I have holidays, so I play with my puppies.

Доброе утро! Меня зовут Катя, мне 8 лет. Я живу в большом доме. Здесь много игрушек и мячей. У меня большая семья – моя мама, папа, сестра и бабушка. Мою сестру зовут Изабелла, ей 3 года. Мне нравится играть с ней. Моя бабушка старая, поэтому она умная. Мы разговариваем каждый вечер. Я не хожу в школу сейчас, потому что у меня каникулы, поэтому я играю со своими куклами.

Упражнения к тексту:

  1. Тексты на английском для детейОтветьте на вопросы:

    • How old is Katya?
    • Is her family big?
    • What is her sister’s name?
    • What does she do with her grandmother?
    • Does she go to school now?
  2. Выпишите все глаголы с переводом. Например: to be – быть и т.д.

Советы:

  • Каждое новое слово желательно записывать в отдельную тетрадь с переводом, так активируется механическая память
  • Слова нужно учит каждый день, тогда они перейдут из пассивного словаря в активный
  • Не следует заставлять ребенка читать текст, который ему не нравится, материал запоминается быстрее, когда он интересен

Тексты для школьников

Школьники владеют английским в большой степени, чем дети дошкольного возраста, поэтому тексты становятся сложнее, а лексика и обзор тем – разнообразнее.

Пример 1

Let me introduce myself. My name is Veronika and I’m 10. I am a pupil. I study at school number 122. I am at the forth form. I like my class, that’s why I study with pleasure. I have many friends here; their names are Natasha, Olya and Alina. Our usual entertainments are playing with puppies, running and talking.

This year I come back home myself. I am not afraid to go by bus and cross the road. At home I do my homework and watch TV, sometimes I cook dinner. My parents come home at 6 o’clock and we go shopping. I love them so much.

Позвольте представиться. Меня зовут Вероника, и мне 10. Я ученица. Я учусь в школе номер 122. Я в четвертом классе. Я люблю свой класс, поэтому я учусь с удовольствием. У меня здесь много друзей; их зовут Наташ, Оля и Алина. Наши обычные развлечения – это играть с куклами, бегать и разговаривать.

В этом году я возвращаюсь домой сама. Я не боюсь ездить на автобусе и переходить дорогу. Дома я делаю свои уроки и смотрю телевизор, иногда готовлю ужин. Мои родители приходят домой в 6 часов, и мы идем по магазинам. Я их очень люблю.

Упражнения к тексту:

  1. Переведите следующие слова и фразы с английского на русский:

    • Let me introduce myself
    • A pupil
    • The forth form
    • With pleasure
    • Entertainment
    • To be afraid
    • Cross the road
    • Do homework
    • Cook dinner
    • Go shopping
  2. Переведите следующие слова и фразы с русского на английский:

    • Меня зовут …
    • Я учусь в школе
    • У меня много друзей
    • Играть в куклы
    • В этом году
    • Сама возвращаюсь домой
    • Смотрю телевизор

Пример 2

My name is Vika. I’m 18 years old and I’m a student. I study at the university every day and my classes finish at 5 o’clock, so I don’t have much spare time. But when I’m free, I like to spend some time with my friends. Usually we visit a café or go to the cinema.

On Saturday and Sunday we go to the gym and train hard. In the evening we like to ride a bike or walk in the park. When I’m at home, I watch interesting films and read books. My favourite film is “Green Mile”, and book – “Harry Potter”.  I practice sport too. Every Tuesday I play volleyball on the beach, and also swim and take sunbath.

Меня зовут Вика. Мне 18 лет, и я студентка. Я учусь в университете каждый день, и мои занятия заканчиваются в 5 часов, поэтому у меня мало свободного времени. Но когда я свободна, я люблю проводить время с моими друзьями. Обычно мы посещаем кафе или идем в кино.

В субботу и воскресенье мы ходим в тренажерный зал и усердно занимаемся. Вечером мы катаемся на велосипеде или гуляем в парке. Когда я дома, я смотрю интересные фильмы и читаю книги. Моя любимый фильм – «Зеленая миля», а книга – «Гарри Поттер». Я также занимаюсь спортом. Каждый вторник я играю в волейбол на пляже, и плаваю, и загораю.

Читайте также:  Чем полезен барсучий жир для легких

Упражнения к тексту:

  1. Придумайте предложения со следующими словами и переведите:

    • Student;
    • university;
    • spare time;
    • to spend time;
    • to visit a café;
    • gym;
    • to ride a bike;
    • to practice sport;
    • to take sunbath.
  2. Придумайте рассказ о себе на основе приведенного текста.

Советы:

  • Читая текст, следует запоминать грамматические конструкции и стандартные обороты, что поможет заговорить на английском языке
  • Язык стоит применять везде, стараться говорить вслух на английском то, что ты делаешь и что видишь
  • Если вы убедите своих родственников и друзей тоже начать учить язык, то вместе вам будет гораздо легче освоить его

Если Вы устали учить английский годами?

Наши читатели рекомендуют попробовать 5 бесплатных уроков курса «АНГЛИЙСКИЙ ДО АВТОМАТИЗМА» с Анастасией Божок.

Те, кто посещают даже 1 урок узнают больше, чем за несколько лет!
Удивлены?

Получите 5 бесплатных уроков здесь…

Без домашки. Без зубрежек. Без учебников

Из курса «АНГЛИЙСКИЙ ДО АВТОМАТИЗМА» Вы:

  • Научитесь составлять грамотные предложения на английском без заучивания грамматики
  • Узнаете секрет прогрессивного подхода, благодаря которому Вы можете сократить освоение английского с 3 лет до 15 недель
  • Будете проверять свои ответы мгновенно + получите доскональный разбор каждого задания
  • Скачаете словарик в форматах PDF и MP3, обучающие таблицы и аудиозапись всех фраз

Получить 5 уроков бесплатно можно тут

Адаптированные тексты для начинающих

Адаптированные книги являются хорошим способом изучения языка для начинающих. Они написаны более легким языком, поэтому смысл постигается быстрее.

Пример 1

Once upon a time there was a poor miller. He lived in a small house with his three sons. The miller worked at the mill, and his sons helped him. The miller had no horse. That’s why he used his donkey to bring wheat from the fields. The years went by. The miller grew old and died. His sons decided to divine their father’s things among themselves. That was easy: he had almost nothing to leave to his sons. Only his mill, his donkey and his cat.

“I’m going to take the mill” said the miller’s oldest son.

“I’m going to take the donkey” said the second.

“And what about me?” asked the youngest son.

“You? You can take the cat,” laughed his brothers.

Однажды был бедный мельник. Он жил в маленьком доме вместе со своими тремя сыновьями. Мельник работал на мельнице, и его сыновья помогали ему. У мельника не было лошади. Поэтому он использовал осла, чтобы привезти пшеницу с полей. Годы шли. Мельник состарился и умер. Его сыновья решили разделить вещи отца между собой.

Это было легко: у него практически ничего не было, чтобы оставить своим сыновьям. Только его мельница, его осел и его кот.

«Я возьму мельницу», – сказал старший сын мельника.

«Я возьму осла», – сказал второй.

«А что насчет меня?» – спросил младший сын.

«Тебя? Ты можешь взять кота», – засмеялись его братья.

Упражнения к тексту:

  1. Вставьте глаголы по смыслу: had, grew, lived, helped, worked:

    • Адаптированные тексты для начинающихHe … in a small house.
    • The miller … at the mill.
    • The miller … old.
    • His sons … him.
    • He … nothing to leave.
  2. Перескажите текст, используя слова:

    • miller;
    • sons;
    • house;
    • mill;
    • donkey;
    • cat.

Пример 2

Hello, I’m a peacock. I’m from Africa. I live in the grasslands. Now I’m grown-up, but I want to start my story from my birth day. Here it is. I’m sitting in an egg. It is as big as me. I’m tired to sit here. I want to get out and see the world. Sometimes it is light and sometimes dark in the egg. When it is dark, I sleep. When it is light, I want to go out, because I have nothing to do here.

Now it is very light. I hit the egg with my beak. Suddenly, there is a small hole in the wall of the egg. Now I can see the outside world. Oh! It’s great there! I see a lot of different animals. They are walking in the grass. Some animals are eating the grass; another – the leaves.

Привет, я павлин. Я из Африки. Я живу на пастбище. Сейчас я вырос, но я хочу начать свою историю со дня моего рождения. Вот она. Я сижу в яйце. Оно такое же большое, как и я. Я устал сидеть здесь. Я хочу вылезти и посмотреть мир. Иногда светло, а иногда темно в яйце. Когда темно, я сплю. Когда светло, я хочу выйти, потому что мне здесь нечего делать.

Сейчас очень светло. Я ударил яйцо клювом. Вдруг появилась маленькая дырочка в стене яйца. Сейчас я могу видеть внешний мир. Ох! Это потрясающе! Я вижу много разных животных. Они ходят по траве. Некоторые животные едят траву, другие – листья.

Упражнения к тексту:

  1. Назовите названия животных, которые знаете, с переводом. Например, peacock – павлин.
  2. Ответьте на вопросы:

    • Тексты на английском языкеWhere is peacock from?
    • Where is it from?
    • What does it want to do?
    • What does it do when it is dark?
    • What does it do when it is light?
    • Do animals eat leaves or berries?
    • What colour does grass have?

Советы:

  • Адаптированные тексты хороши для начинающих, но не стоит ими увлекаться. Когда вы поймете, что уже достаточно улучшили свой уровень, переходите на более сложные тексты. Можно выбрать эти же самые истории, но уже неадаптированные.
  • Эффективным способом изучения языка с помощью перевода текстов является метод Ильи Франка. К нему можно перейти после того, как хорошо будет усвоен адаптированный материал

Тексты для начинающих взрослых

Тексты для взрослых затрагивают более серьезные тематики, соответственно кругозору человека. Но, несмотря на их серьезность, слова также легко запоминаются, как и из детских текстов.

Пример 1

Moscow Kremlin is one of the most famous tourist attractions in the world. It is situated in the capital of Russia – Moscow. Moscow Kremlin has a big history. It is more than 500 years old. It has 20 towers. The highest tower is Troizkaya tower. The president of Russia works in Kremlin. It is red now, but many years ago it was white. Many tourists come to Moscow to visit the Kremlin Square and the Kremlin itself.

Московский Кремль – одна из самых известных туристических достопримечательностей в мире. Он находится в столице России –  Москва. Московский Кремль имеет большую историю. Ему более пятисот лет. У него 20 башен. Самая высокая – Троицкая башня.

Президент России работает в Кремле. Он сейчас красный, но много лет назад был белым. Много туристов приезжает в Москву, чтобы посетить Кремлевскую площадь и сам Кремль.

Упражнения к тексту:

  1. Напишите подобный текст про Казанский Кремль. Вспомогательные слова:

    • Kazan Kremlin;
    • Tatar;
    • Kazan;
    • Ivan the Terrible;
    • capital;
    • UNESCO.
  1. Переведите следующие слова и фразы:
1)      Tourist attraction1) один из самых известных
2)      Is situated2) большая история
3)      Capital3) самая высокая башня
4)      Many years ago4) президент России
5)      Kremlin Square5) сам Кремль

Пример 2

What do women wear? It’s a very difficult question for men. The woman’s cloth depends on the weather and the season of the year. They usually wear a skirt with a blouse or a dress. If it is cold, they take a coat. It is always necessary to have a hat and a pair of beautiful gloves. There are stockings and shoes on their feet.

And what do men wear? Their usual clothes are a shirt and trousers, a jacket or a coat, shoes and socks. If it gets cold, they take a hat and pair of gloves.

Что носят женщины? Это очень сложный вопрос для мужчин. Одежда женщины зависит от погоды и времени года. Они обычно носят юбку с блузкой или платье. Если холодно, они берут пальто. Всегда необходимо иметь шляпу или пару красивых перчаток. На их ногах носки и обувь.

А что носят мужчины? Их обычная одежда – это футболка или штаны, пиджак или пальто, обувь и носки. Если становится холодно, они берут шляпу и пару перчаток.

Упражнения к тексту:

  1. Перечислите все названные предметы одежды и переведите.Например, skirt – юбка и т.д.
  1. Составьте небольшой рассказ, описывая свой гардероб. Например: There are many clothes in my cupboard: skirts, trousers, etc.

Советы:

  • Взрослым часто не удается найти время, которое можно уделить изучению, тогда нужно совмещать изучение английского с текущими делами. Например, слушать английские тексты по пути на работу и повторять за диктором.
  • Замените язык на своем телефоне на английский, тогда вы определенно выучите еще немного новых слов, чтобы расширить свой вокабуляр.

Изучение языков никогда не представлялось легким делом, но чтобы облегчить себе обучение, стоит использовать правильные и интересные методики, а также стараться разговаривать на английском при любом удобном случае.

Запишитесь на бесплатное вводное занятие английского по Скайпу

Источник