Полезные выражения на уроке английского языка
Вы учитель английского языка и хотите с блеском проводить уроки? Говорите больше фраз на английском языке! Ведь считается, что вести уроки английского языка нужно только на английском для полного погружения в атмосферу изучаемого языка. Ниже представлены фразы, так называемые Classroom English, которые Вам непременно понадобятся на уроке. Фразы подразделены на ситуации, виды речевой деятельности и другие полезные выражения для учителя английского языка.
Classroom English или фразы для учителей английского языка
I. Типичные ситуации на уроке английского
- Знакомство с новым классом (Getting Acquainted)
- Про новеньких (About Newcomers)
- Про опоздавших (About Latecomers)
- Про отсутствующих (Marking the Register/ Absentees)
- Про заболевших (Illnesses)
- Фразы в начале урока (Beginning a Lesson)
- Проверка домашнего задания (Checking Homework)
- Введение новой лексики (Introducing New Words)
- Просьбы (Requests)
- При нарушение дисциплины (Bringing the class to order)
- Похвала, критика (Praises, Encouragement, Criticism)
- Фразы в конце урока (At the End of the Lesson)
- Фразы на перемене (During the break)
II. Фразы на английском по видам деятельности
- При переводе (When Translating… )
- При чтении (When Reading… )
- Во время письменной работы (When Writing… )
- Парная работа (Pair Work)
- Групповая работа (Group Work)
- Ролевая игра (Role Play)
- Работа на уроке. Задания (Classroom Activity/Tasks)
- Проверка понимания (Checking Understanding)
- Во время обсуждения (When Discussing…)
- Подведение итогов урока (Summary)
III. Дополнительные полезные слова на уроке английского
- Названия кабинетов в школе (Names of the Classrooms)
- Разное (and some more…)
Ситуации на уроке:
1. Знакомство с новым классом (Getting Acquainted):
- Let me introduce myself. My name is…
- I am your new English teacher.
- Now I’d like you to give me your names.
- Introduce yourself, please.
2. Про новеньких (About Newcomers):
- There are two newcomers in your class.
- Would you like to introduce yourself?
- What was your last school?
- Which textbook did you use?
- I’d like you to give me your names.
- Introduce yourself.
3. Про опоздавших (About Latecomers):
- Where have you been until now?
- What’s your excuse?
- Didn’t your alarm clock go off?
- You have been late twice this week. Give me your record book. I’ll make a note for your parents.
- Don’t be late next time./ Try not to be late next time!
- Have you brought the doctor’s note/ a note from your parents?
4. Про отсутствующих (Marking the Register/ Absentees):
- Now I’ll call the register.
- Is there anyone missing/absent/away today?
- Who is missing/absent /away?
- And where is Maslova? Is she coming?
- Do you have any idea where she is?
- Why isn’t she at school?
- Who is her friend?
- Do you know when she will be back at school?
- Could you take her homework?
5. Про заболевших (Illnesses):
- And what about Masha? Is she still in hospital or has she come home?
- Is she getting better?
- Are you unwell?
- Olya, will you take Lena to the sick room?
- Oh, Dima, so you are back at school.
- You are behind in my subject.
- Are you unwell?
- You’d better go to the sick room.
6. Фразы в начале урока (Beginning a Lesson):
- We are beginning our lesson.
Ученики могут повторить хором: The bell has gone. The lesson has begun.
- The topic of our lesson today is…..
- To begin with, we have to….
- Where did we leave off last time? (остановились)
- First, I’ll give your exercise-books out.
- All right, class, let’s get down to work.
- Take (get) out your books.
- Last time we were talking about…. Today we will be talking about….
- I expect you already know something about….
- Does anybody know….?
- Can anyone explain….?
- Describe briefly….
7. Проверка домашнего задания (Checking Homework):
- What did I give you for homework?
- How did you get on with your homework?
- How long does it take you to do your homework?
- Did you find it difficult?
- Why haven’t you done your homework?
- What did you mean you forgot?
- What did you mean you didn’t know what to do?
- Why didn’t you write it down like everyone else?
- Why didn’t you ask smb in the class what had to do?
- That’s a poor excuse.
- Do that homework and bring it to me the first thing tomorrow.
- You had to read the passage on page 36, is that right?
- Will you begin, Masha?
- Read the sentence again.
- You were supposed to practice the dialogues on page 21 for homework.
- Make up your own dialogue in pairs.
- We won’t correct your h/w orally today. I want to see your exersise book.
- I am going to take your ex-book in at the end of the lesson.
- I’ ll mark them and give them back next time.
8. Введение новой лексики (Introducing New Words):
- I want to make sure that you have understood the meaning of these words.
- Do these words have positive or negative meaning?
- Don’t mix up these two words.
- Which of the words are possible in the sentence?
- Who remembers what is the Russian word for “….”?
9. Просьбы (Requests):
- Rub out this word. Сотри это слово.
- Rub off this part of the blackboard. Сотри эту часть доски.
- Wipe off the table with a clean cloth./ Wipe the water, please.
- Wash the duster.
- Raise the chairs before you go.
- Collect the homework, please.
- Give out the exercise-books.
- Hand over your homework to students at the first desks.
- Put the chalk on the ledge.
- Turn to me, please.
10. Нарушение дисциплины (Bringing the class to order):
- Can we have a little less noise, please?
- Will you go and sit down in your place, Alyosha? Copy it down (from the blackboard).
- You aren’t supposed to be sitting there. Come to the front.
- No more talking.
- Is everybody ready to start?
- Pay attention, will you?
- Listen carefully.
- Face me, will you?
- Don’t look aside. Не отвлекайся.
- Have patience. will you?
- Spit out your chewing gum.
- Don’t roll a pencil.
- Stop dropping remarks.
- Watch your tongue.
- Clean up after yourself.
- How can you account for your behaviour?
11. Похвала, критика (Praises, Encouragement, Criticism):
- Good for you. Well-done./ Good work.
- That’s a lot better. Your English is getting better. You`ve made a lot of progress since….
- I am very pleased with you.
- I’m not very satisfied with your reading.
- You need some more practice in reading.
- It’s no good at all.
- That’s all right. Never mind. Ничего страшного.
- Forget it. Пустяки.
- That’s O.K.
- I have no personal interest in this matter.
- Thank you for reminding me.
- I hope things will improve in the long run.
- You shouldn’t take it close to heart.
- May I give you word of advice?
12. Фразы в конце урока (At the End of the Lesson):
- The bell has gone.
- Thank you for attention.
13. Фразы на перемене (During the break):
- Don’t run about the classroom.
II. Фразы по видам деятельности:
1. При переводе (When Translating… ):
- What’s the meaning of this word?
- It’s a word for word translation. Don’t translate word for word. It means translating words, not sentences.
- When you translate think of the meaning of the whole sentence.
- Who has better translation? What’s the better way of translating this?
- Are there any other suggestions?
- Can anyone help?
- Don’t be afraid. Your version may be right, too.
- Has he guessed right?
- In what other way can we translate this phrase?
- How do you say that in Russian?
- And now the same sentence in English.
- We’ll begin with translation you did for homework.
- Have you all got the same?
- Who translated it differently?
- May we hear your version?
- I think we have practiced enough.
- When we have finished this, I`ll give you your translation back.
- It makes sense.
2. При чтении (When Reading… )
- I think we leave off at page 3/ we read as far as page 4.
- Let’s continue from here.
- Alla, you have to share with Lena.
- You see how we waste time when you don’t bring books to the lesson.
- Make sure you bring your books next time.
- I’m afraid there aren’t enough books for everybody.
- Let’s read the text aloud.
- Listen to me reading this passage.
- Now I’ll read the passage sentence by sentence and I want you to repeat each sentence after me.
- Listen again and say it after me.
- Let’s read the next paragraph together.
- All together!
- Now, I’d like to hear you read aloud.
- Could you go back to the beginning, Lena?
- Tanya, could you go on reading from where I left off?
- Read the dialogue in pairs.
- Let’s take turns reading.
- Will you begin, Olya?
- Will you go on, Oleg?
- I’d like you read round the class.
- There is a mistake in your pronounciation.
- You mispronounced the word “ “.
- The “b” is silent in climb.
- The stress is wrong/ on the second syllable.
- A little louder, please.
- Read it so that everyone in class can hear you without difficulty.
- Read more clearly.
- Speed up a bit/ Slow down a bit.
3. Во время письменной работы (When Writing… ):
- You had better cut out the last sentence. (не включать)
- It’s very unclear beginning.
- Where is the introduction?
- It’s very sudden end.
- What have you done wrong in your composition?
- “I am sorry for not writing to you….” (in the first paragraph)
- “You are asking about…” (in the 2d paragraph)
- “I am excited to hear that ….” (reaction to the news in the 3d paragraph)
4. Парная работа (Pair Work):
- Here are some topics to talk about.
- You work out dialogues for the following situations.
- Now, you work in pairs.
- You аct out the dialogue.
- You make up your own dialogue.
- You use the words given in the box.
- Decide which of you is A and which is B.
- You start a conversation.
- You ask you partner to explain his opinion as exactly as possible.
- You ask you partner to go into as much details as he can.
- You ask your partner to point out the advantages and disadvantages of…
- You persuade your partner to agree that…
- You try to convince your partner that…
- When each pair has finished change over and do it again.
5. Групповая работа (Group Work):
- Now we shall do some group work.
- Divide into two groups.
- Work in threes.
- There are too many in this group.
- Join another group.
- We are going to have a group leader in each groups.
- Group leader is to keep the discussion to the topic.
- Here are some topics for to work on in group.
- Choose a subject you know a lot about.
- Which subject do you want to work on?
- Make sure each member of the group has time to say what he thinks.
- Ask for the vocabulary you need.
- Are you clear about what you have to do?
- Ask me for help with vocabulary if you needed.
- Ask other people in your group to help you if you cannot find the right word.
- Take your time before you start.
6. Ролевая игра (Role Play):
- We are going to practise role play today.
- Divide into the groups of four.
- In each group there are four characters.
- Decide who is A and who will play the parts of B and D.
- Before we start I ‘ll give you a few minutes for preparation.
- I’d like to explain you the situation.
- The action take place in/at…
- Rehearse the situations.
- Listen to your partner and respond to what he says.
- When I clap my hands, that’s a signal to change parts.
- This group was doing particularly well.
7. Работа на уроке. Задания (Classroom Activity/Tasks).
- Let’s do the exercise in writing (in written form).
- Do ex.6 in writing.
- Arrange (put) the sentences in a logical order.
- Do it orally.
- Let’s do the exercise in writing (in written form).
- Don’t shut your textbooks, leave the page 4 open.
- Let’s practice in the present perfect tense.
- Copy it down (from the blackboard).
- Can anyone explain….?
- Tear a sheet of paper in two.
- Do it properly.
- If you need any help, don’t forget to ask.
- Supposing you want to….
- How do you know?
- Somebody needs an extra work.
- You have to do it before I count five.
- Use the words given in the box.
- And read the instructions first,please.
- Right. How will you answer the first question?
- What is your answer?
8. Проверка понимания (Checking Understanding)
- Do you follow me?
- Have you all got that?
- You seem to have understood it very well.
- Got that?
- Did I get you right?
- You didn’t get me.
9. Во время обсуждения (When Discussing…)
- If there are no more questions, let’s go on to discussion.
- Let’s have a discussion on the matter.
- Let’s keep to the subject. Не будем уклоняться от темы.
- What’s your opinion of….?
- Be ready to talk over the following questions.
- Wait a minute before you say something.
- Plan what you are going to say.
- Ask each other questions about.
- Can you add a few details?
- Have you got anything to add to what Mike said?
- Could you explain what you mean?
- It isn’t still clear to me why…
- I didn’t catch the last part.
- Why do you say that?
- How do you know?
- Are you sure of your facts?
- That’s a very good argument.
- That’s an original idea.
- You may be right.
- Well, that’s depends.
- That’s not how I see it.
- I am not so sure about it.
- From what you said I understood that….
- You got me wrong. I only meant to say….
- Don’t you agree Sacha? Give your reasons.
- I don’t quite see what you mean.
- Express your point of view.
- Tell us about your own experience.
10. Подведение итогов (Summary):
- Tell us what your group talked about.
- Tell the class what you have talked about with your partner.
- Each group should tell the class what decision they came to and why.
- What points did you disagree about?
- What are the points everyone agreed on?
- You summarize.
- After some discussion we agreed that….
- Can somebody sum up what has been said?
Дополнительные полезные слова для учителя:
1. Названия кабинетов в школе (Names of the Classrooms)
- Staff room — учительская
- Sick room — медпункт
- Office — канцелярия
- Canteen – буфет
- Dining-hall — столовая в школе
- Recreation — рекреация
- Cloak-room – раздевалка
- Assembly hall — актовый зал
2. Разное (and some more…)
- тряпка – cloth/duster
- диктант (из отдельных слов) — a spelling test
- диктант – dictation
- короткий тест – quiz
- викторина – quizzing game
- директор — head-mistress, headteacher
- догнать группу — to catch up with the group
- проходить по программе — to do smth
- отстать по предмету – be behind in the subject
- контрольная работа по (предмету) — a test in (French)
- контрольная работа (написанная) — a test paper
- взять за правило — make it a rule
- не то упражнение — the wrong exercise
- учебный год — аcademic year
- повысить оценку – to raise a mark
- предпоследний — the last but one lesson
- по очереди – in turn
- перевернуть на стр. 4 — turn to page 4
- обращаться с книгой — to handle the book
- раздать — give out
- вытащить — get out
- работа над ошибками – correction work
Вы учитель или репетитор английского языка? — Читайте:
Источник
Список выражений школьного обихода на английском языке с переводом на русский. А именно, те фразы, которые использует учитель на уроке английского языка, чтобы начать занятие, проверить и назначить домашнее задание, поддержать дисциплину, исправить ошибки учеников в ходе урока и пр. Эта страничка вполне может пригодиться начинающим учителям английского или практикантам.
Фразы учителя на уроке английского языка
[ Начало урока ]
- Who is on duty in your class (group) today? – Кто дежурит сегодня в вашем классе (группе)?
- What day is it today? – Какой сегодня день?
- What is the day today? – Какое сегодня число?
- Who is absent today? – Кто сегодня отсутствует?
- Why you are late? – Почему вы опоздали?
- That’s no excuse (That’s a poor excuse). – Это неуважительная причина.
- It is your duty to keep the blackboard clean. – Ваша обязанность следить за тем, чтобы доска была чистой.
- Take the duster and clean the blackboard, please. – Возьмите тряпку и сотрите с доски.
- Will you go and fetch some chalk? – Принесите мел, пожалуйста.
***
[ Проверка домашнего задания ]
- What was your homework for today? What did I give for homework? – Что вам было задано на дом на сегодня?
- What have you prepared for today? – Что вы приготовили на сегодня?
- Have you all done your homework? Has everybody done the homework? – Все сделали домашнее задание?
- Open your exercise books, please. I want to check that you have all done your homework. – Откройте тетради. Я хочу проверить, все ли сделали домашнее задание.
- Why didn’t you do the homework? – Почему вы не выполнили домашнее задание?
- Put up your hands those who haven’t done their homework. – Кто не сделал домашнее задание, поднимите руки.
- For homework you were to… — Дома вы должны были…
- You should have asked your classmates about the homework. – Надо было спросить домашнее задание у одноклассников.
- I am not satisfied with the way you did your homework today. – Я недоволен тем, как вы выполнили домашнее задание.
- I am glad to see that everyone has done the homework well today. – Рад отметить, что сегодня все хорошо выполнили домашнее задание.
- Hand in your exercise books, please. – Сдайте ваши тетради.
***
[ Замечания по работе ]
- You make many mistakes when writing, be more careful. – Вы делаете много ошибок при письме, будьте более внимательны.
- You have some (bad, serious, spelling, grammar) mistakes in your last test. – В вашей последней контрольной работе есть несколько (грубых, серьёзных, орфографических, грамматических) ошибок.
- Don’t write so close together. – Делайте промежутки между словами.
- Don’t join your words together. – Не «лепите» слова друг к другу.
- You join your letters wrongly. – Вы неправильно соединяете буквы.
- Keep to the lines. – Не съезжайте со строчек.
- Don’t write in the margin. – Не заезжайте на поля.
- This is a good (very good, bad, very bad) pieced of work. – Это – хорошая (очень хорошая, плохая, очень плохая) работа.
- You have missed out the letter “t” in the word “listen”. – Вы пропустили букву “t” в слове “listen”.
- Cross out the extra letter. – Вычеркните лишнюю букву.
- Rub off that word and write the correct one instead. – Сотрите то слово и напишите его правильно.
- Underline that word. – Подчеркните то слово.
- You must improve your handwriting. – Вы должны исправить свой почерк.
- Leave margins on the left-hand side. – Проведите поля слева.
***
- Who can name the letters in alphabetical order? – Кто может назвать буквы в алфавитном порядке?
- Don’t all speak at once. – Не говорите все сразу.
- Don’t answer all together. One at a time. – Не отвечайте все хором. По одному.
- The rest keep quiet. – Остальные сидите спокойно.
- Quiet! – Тише!
- Stop making a noise! – Не шумите!
- Stop talking! – Не разговаривайте!
- Put up your hand if you know the answer. – Если знаете, как ответить на вопрос, поднимите руку.
- Say it again. (Repeat it.) – Повторите.
- Go on. (Go on with your story.) – Продолжайте рассказывать.
- Don’t hurry. (There’s no need to hurry.) – Не спешите.
- Start from the very beginning. – Начните с самого начала.
- Tell the story. – Перескажите текст.
- Make up a dialogue based on the given example. – Составьте диалог по данному образцу.
- Act out the dialogue. – Инсценируйте диалог.
- Ask your friend on your left (right) why … — Спросите соседа слева (справа), почему …
- Complete the following story. (Make up an end to my story.) – Придумайте конец рассказа.
- Think of sentences (situations) in which you could use the following words (phrases). – Составьте предложения (ситуации) со следующими словами (фразами).
- Confirm what I am going to say. – Подтвердите мою мысль.
- Tell the story to us in 5-10 sentences. – Перескажите рассказ пятью-десятью предложениями.
- Is the translation of this word (phrase) correct? – Правильно ли переведено это слово (выражение)?
- Who has a different translation? – Кто перевел иначе?
- What have you got? – Как у вас?
- What’s the correct translation (answer)? – Какой перевод (ответ) правильный?
- Have you all got the same? – У всех сделано так?
- Who’s got something different? – У кого иначе?
- What is your version? You have got it wrong. – Ваш вариант? У вас неправильно.
- Is there any other way of saying it? – Можно ли выразить это иначе?
- Today we’ll have the competition for the best reader (to see who is the best reader). – Сегодня у нас будет соревнование на лучшего чтеца.
- Don’t stress the article (every word) when reading. – Не ставьте ударение на артикль (на каждое слово), когда читаете.
- Read louder! – Читайте громче!
- Read it all over again. – Прочитайте это снова.
- Read the text with the correct intonation. – Читайте текст с правильной интонацией.
- Look through this text and find the answers to the following questions. – Просмотрите этот текст и найдите ответы на следующие вопросы.
- Who wants to be the first to speak up? – Кто хочет первым высказаться?
- Now put aside your text-books and look at the blackboard. – Теперь отложите в сторону свои учебники и посмотрите на доску.
- Your intonation isn’t right. Say it again. – У вас неправильная интонация. Повторите.
- Give me a complete sentence. – Дайте полное предложение.
- Say whether this is right or not. – Скажите, правильно ли это.
- Correct your mistakes. Can you see where you’ve made a mistake? – Исправьте свою ошибку. Вы понимаете, где ваша ошибка?
- Now I’ll give you a ten minutes’ dictation. – Сейчас у нас будет десятиминутный диктант.
- Open your notebooks at a clean page. Write the date in the top right-hand corner. – Откройте свои тетради на новой странице. Напишите дату в правом верхнем углу.
- What’s wrong with your pen? – Что случилось с вашей ручкой.
***
- We’ll study (learn) some new words. – Сегодня мы возьмем новые слова.
- Pay attention to these words. – Обратите внимание на эти слова.
- Listen carefully to what I’m going to say. – Слушайте меня внимательно.
- Ask me questions if you need any more information. – Задавайте мне вопросы, если вам что-нибудь неясно.
- First I’ll read the text myself and you’ll follow me. Than you’ll read all together after me. – Сначала я сама прочту текст, а вы следите за мной по учебникам. Затем вы будуте все вместе читать следом за мной.
- Repeat that after me in unison (all together). – Повторяйте за мной хором (все вместе).
- What don’t you understand? (Is everything clear?) – Все понятно?
- Have you any questions? (Any questions?) – Есть вопросы?
- What does it mean? (What’s the meaning of it? What do you think it means?) – Что это (слово, фраза) значит?
***
[ Новое домашнее задание ]
- For homework do exercise 3 on page 23. – Домашнее задание: упражнение 3 на странице 23.
- Your homework is to learn the words on page 30. – Дома вам нужно выучить слова на странице 30.
- At home read and translate Lesson 3 (the whole text from beginning to end, the first three paragraphs up to the words…). – Дома прочитайте и переведите Урок 3 (весь текст от начала до конца, три первых абзаца до слов… ).
- Take down the words you don’t know in your vocabulary book. – Выпишите незнакомые слова в словарные тетради.
- Prepare the text on page 33 for reading. – Приготовьте чтение текста на странице 33.
- Ask (make up, think up) 10 questions of various types on the texts. – Придумайте к тексту 10 вопросов разных типов.
- 7. Answer the questions on page 38. – Ответьте на вопросы по тексту на стр. 38.
- 8. Prepare to reproduce the text in your own words. – Приготовьте рассказ текста своими словами.
- 9. Do exercise 2 on page 13 in writing and exercise 3 orally. – Сделайте упражнение 3 на стр. 13 письменно, а упражнение 3 – устно.
- Revise the words and expressions from Lesson 2. – Повторите слова и выражения из урока 2.
- Learn the poem by heart. – Выучите стихотворение наизусть.
- Make up questions about the picture on page 18. – Составьте вопросы по картинке на стр. 18.
- Make up a story on the picture. – Составьте рассказ по картинке.
- Do you all understand what you have to do for homework? – Всем понятно домашнее задание?
- Write down the homework in your record book. – Запишите домашнее задание в дневники.
***
[Окончание уроки; подведение итогов]
- Here your marks – Вот ваши оценки.
- You haven’t done any preparation for lesson. – Вы сегодня совсем не готовы к уроку.
- Your answers are very good (bad). – Вы отвечали очень хорошо (плохо).
- You should work harder. – Вам следует больше заниматься.
- You’re making progress. (You are doing well.) – Вы делаете успехи.
- That’s right. – Верно. Правильно.
- Good. That’s good. – Хорошо, очень хорошо.
- That was a careless answer. – Это был непродуманный ответ.
- You read well (badly) today. – вы сегодня хорошо (плохо) читали.
- You’ve got 4 (for). – Вам четыре.
- You’ve made a lot of mistakes, so I’ve given you 3 (three). – Вы сделали много ошибок, и я вам поставила 3.
- I am going to give you 2 (two). – Я поставлю вам двойку.
- The lesson is over. – Урок окончен.
Для преподавателей и репетиторов:
Здесь можно бесплатно подать объявление в рубрику Образование
- Опубликовано в рубрике Английский язык
Источник
В этой статье коллектив нашей школы расскажет вам, какие фразы нужно запомнить для общения с учителем и одногруппниками на уроке английского языка. Это будет мини-цикл из двух статей. Во второй статье мы расскажем вам о тех фразах, которые вы можете услышать от учителя.
Пожалуйста, помните о том, что наши подсказки и советы вы можете применять и при изучении других иностранных языков.
Вот, что замотивировало нас к написанию этого материала. Дело в том, что использование полученных навыков – один из самых эффективных способов совершенствования своих умений и навыков. К сожалению, фразы, которые большинство учеников слышит на уроках английского языка, сводятся к нескольким: “Good morning!”, “Sit down, please”, “Open your books on page 15” и практически ничего не говорит. В связи с чем, мы решили внести немного разнообразия и помочь вам получить большое количество одобрения от учителя (если вы ученик) и много завистливых взглядов от своих одноклассников / одногруппников, если вы студент.
Фразы для общения на английском с учителем
«Ничто не обходится нам так дешево и не ценится так дорого, как вежливость.»
Сервантес
Ни для кого не секрет, что учителю английского языка особенно приятно, когда его ученики обращаются к нему на том языке, который он преподаёт. Используйте то, что вы прочитаете ниже и если вы учитесь в школе, в институте/университете или посещаете курсы английского языка. Приглашаем вас окунуться в ТОП фраз для увеличения своего рейтинга:
- How do you do? Здравствуйте. (Типичное вежливое приветствие человека, к которому мы испытываем уважение)
- May I come in, please? Можно ли мне войти? (Если опоздали, не отчаивайтесь. Вежливо заданный вопрос по-английски смягчит сердце педагога)
- Sorry for my being late. Извините за опоздание (Извиняться никогда не поздно)
- I am late because I did not hear the alarm clock for the first time. Я опоздал(а) потому что не услышал сигнал будильника в первый раз. (Если урок английского первый по расписанию)
- I am late because I was in the toilet for too long. Я опоздал потому что был(а) в туалете слишком долго.
- Could you please repeat that? Не могли бы вы это повторить? (Если вы не расслышали то, что вам сказал учитель – не надо ЧЁкать или ШТОкать. Просто воспользуйтесь этой волшебной формулировкой)
- Excuse me, sir, can you spell the word, please? Извините, не могли бы вы проговорить это слово по буквам? (Если ваш учитель английского языка мужчина).
- May I take another seat? Можно мне занять другое место? (Ну вдруг вам не нравится ваш сосед или соседка по парте. Лучше, конечно, говорить это учителю на ухо)
- Excuse me, madam, can you spell the word, please? Извините, не могли бы вы проговорить это слово по буквам? (Если ваш учитель английского языка женщина).
- May I clean the blackboard/whiteboard, please? Могу я стереть с доски? (Обычно вы можете использовать это выражение в конце урока или сразу после вашего замечательного ответа).
- Sorry, I do not understand. Извините, я не понимаю (Никогда не стесняйтесь признаться в том, что вы что-то не поняли. «Стучите и вам откроют»).
Фразы для общения на английском с одногруппником / одногруппницей
Из приведённого ниже списка вы сами решите, какие фразы для общения с одногруппником лучше говорить громко, а какие шёпотом, чтобы не помешать ходу урока английского языка. А некоторые фразы вообще лучше писать на бумажке.
- Let’s start the exercise. Давай начнём упражнение.
- Say it once again. Скажи ещё раз.
- What did the teacher say? Что сказал учитель?
- Can I borrow your pen? Можно взять твою ручку?
- Can I borrow your pencil? Можно взять твой карандаш?
- Do you have a spare piece of paper? У тебя есть лишний листок?
- Let me copy that. Дай списать.
- I left my book at home. Я забыл свою книгу дома.
- Speak louder. Говори громче.
- I do not know this word. Я не знаю этого слова.
- Are you listening to me? Ты меня слушаешь?
Благодарим вас за внимание! Если вы захотите использовать этот материал на своём сайте, пожалуйста, указывайте источник.
Присоединяйтесь и ставьте нам лайки:
Источник