Проект полезная и вредная еда на английском

Проект полезная и вредная еда на английском thumbnail

Сочинение на английском языке с переводом на русский.
Автор текста: rita999 (специально для tooday.ru)

Our health depends on different factors, and nutrition is one of them. We get all nutrients, vitamins, minerals and microelements with food. However, apart from necessary, vital elements, many food products contain ingredients that are useless or even destructive for health. Unfortunately, very often unhealthy food is tasty, appetizing and relatively inexpensive, so, we are tempted to buy it again and again. As a result, we receive too little healthy elements, such as protein, unsaturated fats and fiber and too many empty calories, trans fats and carbohydrates. It causes various health problems – from obesity to metabolic disease and accelerated physiological ageing.

Наше здоровье зависит от различных факторов, и питание – один из них. Мы получаем все питательные вещества, витамины, минералы и микроэлементы с пищей. Однако помимо необходимых, жизненно важных элементов, многие продукты содержат ингредиенты, которые бесполезны и даже вредны для организма. К сожалению, очень часто вредная пища бывает вкусной, аппетитной и относительно недорогой, что побуждает нас покупать ее снова и снова. В результате мы получаем слишком мало полезных элементов, таких как белок, ненасыщенные жиры и клетчатка и слишком много «пустых» калорий, трансжиров и углеводов. Это вызывает многочисленные проблемы со здоровьем – от ожирения до нарушения обмена веществ и ускоренного физиологического старения.

The most dangerous for health is so-called “junk food” or food containing empty calories. It is food with low biological value and high content of solid fats, calories and sugar. This category includes carbonated soft drinks, sweets, fast-food, chips, chocolate bars and other snacks. For example, carbonated drinks, such as Cola and Pepsi contain no natural ingredients, and a lot of artificial chemicals – sweeteners, taste modifies and nature-identical flavourings, which are not just unsalutary. They are addictive like drugs – the more you drink, the more you want. Lemonades don’t allay thirst, and their “refreshing effect” is just an advertising trick, no more.

Самой опасной для здоровья является так называемая «мусорная пища» или пища, содержащая пустые калории. Это еда с низкой биологической ценностью и высоким содержанием твердых жиров, калорий и сахара. Эта категория включает газированные безалкогольные напитки, сладости, фаст-фуд, чипсы, шоколадные батончики и прочие закуски. Например, газированные напитки, такие как кола и пепси, не содержат никаких натуральных ингредиентов, зато содержат множество искусственных химикатов – подсластителей, усилителей вкуса и ароматизаторов, идентичных натуральным, которые не просто вредны. Они вызывают привыкание, как наркотики – чем больше пьешь, тем больше хочется. Лимонады не утоляют жажду, а их «освежающий эффект» — рекламный ход, не более.

As for chips and other ready-made snacks, they are full of carcinogens, chemical additives and taste modifiers. As you probably know, chips are made not of natural potatoes, but of potato-starch, which has low nutritional value and digests poorly. Moreover, they are fried in a low-grade oil with artificial flavourings. That’s why all these snacks cause heartburn and gastritis.

Что касается чипсов и других готовых к употреблению закусок, они полны канцерогенов, химических добавок и усилителей вкуса. Как вы, возможно, знаете, чипсы изготавливают не из натурального картофеля, а из картофельного крахмала, которых обладает низкой питательной ценностью и плохо усваивается. Вдобавок, их обжаривают в некачественном масле с добавлением искусственных ароматизаторов. Поэтому все эти закуски вызывают изжогу и гастрит.

Sweets that are sold in supermarkets, such as candy, biscuits, cakes and chocolate bars are also virtually uneatable. In order to extend their shelf-life, producers use various preservation agents and chemical additives. Moreover, nowadays almost all natural ingredients are substituted with cheap analogues. So, store sweets contain palm oil, hydrogenated fats, milk powder and margarine. Of course, sweets in general are not very healthy food, but if you can’t live without desserts, you’d better cook them at home using high-quality products.

Сладости, которые продаются в магазинах, такие как конфеты, печенье, пирожные и шоколадные батончики тоже практически несъедобны. Чтобы увеличить их срок годности, производители используют различные консерванты и химические добавки. Более того, в наши дни почти все натуральные ингредиенты замещаются дешевыми аналогами. Поэтому магазинные сладости содержат пальмовое масло, гидрогенизированные жиры, порошковое молоко и маргарин. Конечно, сладости – вообще не слишком полезная еда, но если вы не можете жить без десертов, лучше готовьте их дома из качественных продуктов.

Apart from “junk food”, there are other categories of unhealthy food, for example, manufactured meat products. This category includes all types of sausages, hamburgers, and any food made of processed meat. All sausage products contain very little meat and much animal fat, tallow, soya, ground bones and skin. These unhealthy saturated fats are accumulated in your organism, causing obesity. If you like meat, try to opt for natural low-fat red meat, poultry and fish, and avoid fatty pork and especially manufactured products.

Помимо «мусорной пищи» существуют и другие категории вредной еды, например, готовые мясные полуфабрикаты. Эта категория включает все виды колбас, готовые котлеты и прочие продукты из обработанного мяса. Все колбасные изделия содержат мало мяса и много животного жира, сала, сои, перемолотых костей и кожи. Эти вредные насыщенные жиры накапливаются в организме, вызывая ожирение. Если вы любите мясо, старайтесь делать выбор в пользу натурального, нежирного красного мяса, птицы и рыбы и избегать жирной свинины и особенно полуфабрикатов.

The same can be said about food products made of refined wheat flour and refined grains, such as rice. Refined flour lacks absolutely all vitamins and minerals that are contained in wheat. In fact, it is a pure starch, which has no nutrition value. So, food made of such flour – white bread, pasta, biscuits – contains nothing good for health. These products are just empty carbohydrates, which are converted into fats and accumulated in our organisms. Generally speaking, all refined food including refined oil, sugar and grain is bad for health, because all healthy nutrients are removed from it.

То же самое можно сказать о продуктах, изготовленных из рафинированной пшеничной муки и рафинированного зерна, такого как белый рис. В рафинированной муке отсутствуют абсолютно все витамины и минералы, содержащиеся в пшенице. Фактически, это чистый крахмал с нулевой питательной ценностью. Поэтому продукты, изготовленные из такой муки, — белый хлеб, макароны, печенье – не содержат ничего хорошего для здоровья. Эти продукты являются просто пустыми углеводами, которые превращаются в жир и накапливаются в организме. Вообще, вся рафинированная пища, включая рафинированное масло, сахар и зерно, вредна для здоровья, поскольку все полезные питательные вещества из нее удалены.

So, if you want to be healthy, pay attention to what you eat. If you like sweets, choose natural ones – honey, dried fruits, or, at least, natural bitter chocolate. If you can’t live without flour products, opt for wholegrain food. And please, never eat fast-food, convenience meat products and chips. And never drink Cola.

Итак, если вы хотите быть здоровыми, обращайте внимание на то, что вы едите. Если вы любите сладости, выбирайте только натуральные – мед, сухофрукты или, по крайней мере, натуральный горький шоколад. Если вы не можете жить без мучных продуктов, делайте выбор в пользу цельнозерновой пищи. И пожалуйста, никогда не ешьте фаст-фуд, мясные полуфабрикаты и чипсы. И никогда не пейте колу.

Источник

Тема урока: «Food and health» («Еда и здоровье»)

                                                                               Дувалина Алла Николаевна

Читайте также:  Черный перец полезные и вредные свойства

                                                                               Учитель английского языка

                                                                               ПТЭТ с.Перемышль

Группа-ЧС-1

Тип урока: 

Комбинированный урок

Используемое оборудование: 

 компьютер, интерактивная доска

Используемые ЦОР: 

 мультимедийные презентации

Краткое описание: 

Урок построен по комбинированному типу: фонетика, лексика, чтение текста, восприятие речи на слух, творческое задание. Все этапы урока направлены на воспитание культуры питания как составляющей здорового образа жизни. Выполняя увлекательные задания, учащиеся одновременно расширяют свои понятия о «полезной» и «неполезной» пище, анализируют продукты, которые они употребляют каждый день и выводят общую формулу здорового питания.

Цель урока: обобщить  и систематизировать знания учащихся по теме «Food and health».

Задачи урока:

Образовательные: развитие навыков говорения, аудирования,  чтения, письма по теме «Food and health»; отработка произносительных навыков.

Развивающие: развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствование внимания.

Воспитательные: cоздание условий  для формирования ясных представлений школьника о здоровом питание; воспитание умений работать в парах, группах, самостоятельно.

     Ход урока

I. Организационный момент.

  Учитель:  Good morning, dear girls and boys!

  Учащиеся: (все вместе) Good morning, Good morning, Good morning to you, Good morning, Good morning, We are very glad to see you!

  Учитель: I am glad to see you, too! Sit down, please. How are you?

  Учащиеся:  We are fine, thank you. And how are you?

  Учитель:  I’m OK too. Who is on duty today? Who is absent today? What date is it today? What day of the week is it today? What season is it now?

          II. Сообщение цели урока.  (Слайд № 1,2)

 Учитель:

—  Today we shall have a lesson according to our topic “Food and health” and we shall speak about tasty, healthy and useless food.

 — And now let’s start our work.

 III. Фонетическая зарядка. (Слайд № 3-11)

  Учитель:

 -Look at the screen carefully and read the words with sounds.

IV. Речевая разминка.

  Учитель: 

  — Now, remember the  words according to our topic. (Повторение лексики по слайдам)

  — Let’s continue warming up our vocabulary. Listen to me and try to complete some sentences using necessary words. (Учитель демонстрирует правильный ответы, используя презентацию)

             Вкуснотища – Very good! Пищу называют – food.

       Это вовсе не каприз, сыр мы называем – cheese.

       Мясо жарится, шкварчит, мясо по-английски – meat.

       Арбуз предпочитаю сливам, арбуз иначе – water-melon.

       Узнали все впервые, что груша – это pear.

       Масло нужно всем ребятам. Масло по-английски – butter.

       Без соли борщ не лезет в рот. Соль по-английски – просто salt.

        Ведро воды не принесете? Вода, водичка будет – water.

       Слива тут и слива – там. Слива по-английски – plum.

        Виноград мы съели весь. Виноград – иначе grapes.

   V. Развитие навыков устной речи по теме «Food and health». 
  

  Учитель:

—         Now, look at the screen. There are a lot of pictures on the screen. These words are well – known for you.

     (Слайд №12)      

—         Dear boys and girls, answer my questions (фронтальный опрос класса):                     

—          Do you like honey? Do you like ice – cream? etc.    Which is your favorite food?

 Учитель:

—         Then write the words on your list in two columns: healthy and unhealthy food (Учитель раздает заранее подготовленные шаблоны таблицы) (Cлайд № 18) 

—         Let’s try to compare you answers.

           For example: I think pizza is healthy but coke is unhealthy. (фронтальный опрос класса)

           Words: bread, butter, meat, sugar, sweets, fruit, chips, vegetables.

         Учитель:

Look at the screen. There are products containing vitamins A,B,C.  

(Слайд №13-15)   

 VI. Музыкальная пауза с физкультминуткой.

 VII. Совершенствование навыков чтения вслух.

 Учитель:

— Now, read about the food we eat and check your guesses. (Слайд № 16-17).

—         Compare the table and your list of six favorite  things.

—         Answer my questions:

1)    Is your favorite food healthy?

2)    Were you right? 

3)    Was your partner right?  

— Say what kind of food we should / shouldn’t eat a lot.

Учитель:

Look at the screen. Read the text “Sport in our Life” . (Слайд № 19).

 VIII. Творческое задание. Работа в группах.

 Учитель:

—          And now I have a special task for you. You need to make and draw healthy menus for breakfast, lunch and dinner. Work in groups.

  IX. Рефлексия. 

 Учитель:

   — Now, do you know what food is healthy and unhealthy for you? 

   — Let’s  try to value your impressions after our    lesson. (анкетирование)

(Слайд № 22).

 X. Подведение итогов урока.

 Учитель:

   — Dear children! You work hard today: You spoke English, wrote, read and did different tasks and you have good results!

   — The lesson is over. Goodbye!

Активные ссылки на материалы в Интернете:

стишок   Вкуснотища – Very good! Пищу называют – food.

·        Это вовсе не каприз, сыр мы называем – cheese.

·        Мясо жарится, шкварчит, мясо по-английски – meat.

·        Арбуз предпочитаю сливам, арбуз иначе – water-melon.

·        Узнали все впервые, что груша – это pear.

·        Масло нужно всем ребятам. Масло по-английски – butter.

·        Без соли борщ не лезет в рот. Соль по-английски – просто salt.

·        Ведро воды не принесете? Вода, водичка будет – water.

·        Слива тут и слива – там. Слива по-английски – plum.

·        Виноград мы съели весь. Виноград – иначе grapes.

https://ikt.oblcit.ru/35/visotskaya/1.htm

Источник

Outdoor English lesson in the 8th grade

hello_html_mdb0760c.jpg

prepared lesson: teacher of English

of school №3 of Khadizhat M.

Урок в 8 классе на тему: «Полезная и вредная еда»

Образовательные:

  • учить строить грамматически правильные предложения;

Развивающие:

речевое развитие: овладение средствами языка, усложнение смысловой функции речи;

развитие мышления: учить выделять главное, сравнивать, строить аналогии:

развитие сенсорной сферы: ориентировка во времени, точность различения цвета, оттенков речи;

развитие двигательной сферы: овладение моторикой мелких мышц.

Воспитательные:

  • привлечение учащихся к активной познавательной деятельности;

  • взаимодействии с нравственными объектами такими как: другие люди, сам ученик, общество и коллектив, Родина, труд

Тип урока

Урок закрепления знаний

Вид урока

Комбинированный (с использованием информационных технологий)

Техническое обеспечение

Компьютеры типа Pentium, средства мультимедиа,

Методическое обеспечение

Раздаточный материал (дидактические карточки

Ход урока

1. Организационный момент.

Приветствие. Сообщение учащимся темы урока. Разъяснение цели.

Teacher: Good morning, boys and girls! I’m very glad to see you at today’s lesson. How are you?

Let’s start our lesson.

Who is on duty today?

Who is absent?.

So, the theme of our lesson is “Healthy & unhealthy food”.

The aims of the lesson are:

  • to learn and train new words

  • to read the text and try to speak

  • to revise some gram material.

We eat every day. We have breakfast, dinner, lunch, supper, some snacks & etc. Let’s revise our previous material that we have learnt: vocabulary, verbs, gram material.

Читайте также:  Полезные советы на все случаи жизни для детей

2. Речеваязарядка

T: Look at the pictures. Name a food that you see. Name 5 sorts of fruits, 5 sorts of vegetables. Name a food that starts with the letter hello_html_m3f52e6e8.jpg

Name the colours of food:

Назовите цвет продуктов:

1) bread – white, brown
2) lemon – yellow
3) apple – green, red, yellow
4) banana – yellow
5) meat – red
6) cheese – white, yellow
7) sugar – white
8) orange – orange
9) coffee – black
10) carrot – orange
11) milk – white
12) corn– yellow
13) pop-corn – white
14) salt-– white
15) сucumber – greenhello_html_9d93b5e.jpg

Расшифруй предложение.

Ученики получают карточку с предложением, где каждая цифра – номер буквы в алфавите.hello_html_m12468e46.jpg

9 8-1-22-5 7-15-20 1 6-18-9-5-14-4.

I have got a friend.

(Тест на знание спряжение данного глагола)

Собрать слова из перемешанных букв:filmay (family) 
ormf (from)
elik (like)
ybe (bye)
lehol (hello)
hes (she)hello_html_m7a9bd399.jpg

4. Физ.минутка.

Учитель: А сейчас поиграем в игру на внимание. Все знают, что любой спортсмен должен быть внимательным и иметь хорошую реакцию, ведь от этого зависит его победа, а так как мы все сегодня спортсмены, то проверим и вашу реакцию. Сейчас я буду диктовать разные слова, как только вы услышите слово по теме “Еда”, хлопните в ладоши 1 раз. Сейчас мы проверим, кто из вас самый лучший спортсмен.

Учитель читает слова

How do you do!
How do you do!
I am very pleased to meet you,
I am very pleased to meet you,
How do you do?
How do you do?

Песня: Чунга-Чанга. 1 куплет на английском языке: (поем под караоке)

CHUNGA– CHUNGA, the sky is so blue
CHUNGA– CHUNGA, we sing the song for you
CHUNGA– CHUNGA, happy we аre and gay
CHUNGA– CHUNGA, We like to sing and play
Refrain: It is an island,
Wonder island,3 times
CHUNGA-CHUNGA,eat pine –apples,
Chew bananas 3 times
CHUNGA-CHUNGA

Находим в куплете слова, обозначающие продукты питания:

Apples, bananas

Повторение изученные слова по теме, введение новых ЛЕ.

Закончите предложения:

Уч-ся по цепочке называют слова

I can drink …. (milk, juice, coffee, tea, lemonade, coke, pepsi)

I can eat …. (soup, salami, fish, meat)

Read the names of fruits:

Расшифруйте названия фруктов: ( fruits)

1) Pleap (apple) 
2) Abnana (banana) 
3) Melno (lemon) 
4) Ajm (jam) 
5) sifh (fish) 
6) imkl (milk)

Write the missing letters:

Вставьте пропущенные буквы:

1) сh—se, sw—t, ca—ot, ca—age, bu—er, co—ee. 
2) dr-nk, m-lk, me-t, t-a, f-sh, sal-mi.

Guess the riddles:

Отгадайте загадки:

  1. It is yellow, not sweet. I drink tea with it. (a lemon)

  2. It is yellow. Monkeys like to eat it. (cheese)

  3. It is orange and long. Rabbits like to eat it. (a carrot)

  4. It is green, big and round. Rabbits and goats like it. (cabbage)

  5. To smile in the photographs we say “—-” (cheese)

  6. Mickey Mouse likes it very much. ( cheese)

  7. They are red, green, and yellow. They are round and sweet. (apples)

Put the word to make the rhyme:

Вставь пропущенное слово, чтобы получилась рифма:

A plate of …. (meat) 
For brother Pete

Some cheese and … (ham, jam) 
For brother Sam

A soft boiled… (egg) 
For sister Meg

Mike and Andy
Like sweets and…. (candy)

Put the words into the shop departments:

а) овощной 
б) мясной 
в) молочный 
г) кондитерский

Milk, meat, tea, corn, butter, sweets, fish, cabbage, coffee, cheese, carrots, lemons, bananas, sugar, salami, cakes, chicken, tomatoes.

Вопрос №1

A traditional English breakfast consists of

1) cornflakes

2) butter and bread

3) bacon and eggs

Вопрос №2

Children eat a snack at … o’clock.

1) about nine

2) about eleven

3) about twelve

Вопрос №3

Lunch usually has … .

1) some fruit

2) two courses

3) only the dessert

Вопрос №4

Something sweet is a … .

1) dessert

2) breakfast

3) porridge

Вопрос №5

Children usually have tea … .

1) in the morning

2) after school

3) in the evening

Вопрос №6

At … o’clock they have dinner.

1) three

2) eight

3) ten

Вопрос №7

They often drink … before they go to be.

1) fresh juice

2) hot chocolate milk

3) water

Вопрос №8

The usual drinks of British children are

1) milk and cocoa

2) tea and coffee

3) water and juice

Вопрос №9

In England every person eats a traditional English breakfast.

1) true

2) false

3) not stated

Вопрос №10

The main course is usually meat or fish with vegetables.

1) true

2) false

3) not stated

Use much or many with these words:

Употреби much or many с этими словами. (из предыдущего задания)

Задание выполняется по цепочке.

Tell your friend what not to eat much to be healthy:

Дай совет другу, чего нельзя есть много, чтобы быть здоровым.

Do not eat much many.

Учащиеся дают советы друг другу.

Guess some riddles.

Данные загадки представлены в форме теста “Что едят животные?”

  1. It is small and it is funny,
    It likes bananas as bears honey (a monkey).

  2. It likes grass in winter – hay
    It gives us milk and Milky-way (a cow).

  3. It is funny it is gay, 
    It plays with Donald, it was created by Disney (Mickey Mouse).

  4. I am yellow and small, I like swimming best of all (a duck).

  5. In winter it is white, like snow, in summer it is grey, It likes carrots but it isn’t brave (a hare).

  6. I am fat and pink and slow I like to eat and don’t like to go I like vegetables and dirty. Oh, I’m so naughty (a pig)

  7. It can be brown, white and black it is brave, and strong and funny
    It lives in houses and doesn’t like cats (a dog).

  8. I am white and black and grey with the children like to play 
    I am soft and sly and thick very much I like to drink milk (a cat).

  9. What animal can go without food and water for a long time? (a camel).

  10. I have two legs, I can sing I can fly I begin with “B” (a bird).

  11. Who carries his house with him? (a turtle).

  12. What is the animal which walks on two legs? (a heron).

  13. I am green, I am small, I live in the pond, I can jump, I can croak. My name is croak-croak. What am I? (a frog).

Teacher: Please, open your books. Let’s check up your homework. Read and translate the text, please. (ex ——, p ——, В. П. Кузовлев “English 5”)

5. Итогурока.

Our lesson is over. You were very active today and we have done a lot of work. Thank you for the lesson. Now I would like to give you your marks. (Учитель называет оценки)

Проводится рефлексия:

На столах учащихся лежат по три картинки с изображение животных.

– недовольного,
– равнодушного,
– веселого и жизнерадостного.

На доске изображение зоопарка. Учащиеся помещают на магнитную доску картинки животных с определенным настроением, тем самым выражая свое отношение к уроку.

Очень хочется, чтобы в нашем зоопарке были только веселые и жизнерадостные животные.

Будь вежлив и не забывай
Прощаясь, говори good bye.
Good bye, Good bye, 
Good bye, to you 
Good bye, dear teacher 
We’ll meet you next day.

hello_html_69b61cf3.jpg

Источник


Healthy Food

All food is made
up of nutrients which our bodies use. There are different kinds
of nutrients: carbohydrates, proteins, fats» vitamins and
minerals. Different foods contain different nutrients.

Читайте также:  Овсянка с яблоками на завтрак полезно или нет

Before we cut
down on fat, sugar and salt, we have to know a bit more about
the kind of food these things might be in. The biggest problem
comes when these things are hidden in other foods: biscuits,
crisps, sausages, meat pies, soft drinks and so on.

The best way is
to get into the habit of checking the ingredients and
nutritional value on the sides of packets although this isn’t
always easy to do. Another thing to know is,
for example, that we do need fat to live,
it’s an essential part of our diet and physically we couldn’t
exist without it.

But we all know
that to eat much fat is bad for our health. The matter is that
there are different kinds of fat. There are fats that are good
for us and fats that are bad for us. Eating less of the bad ones
and more of the good ones can actually help us to live longer!
Bad fats are the saturated fats, found in animal productions,
like red meat, butter and cheese.

Friendly fats are
the unprocessed fats found naturally in foods like nuts and
seeds, olives, avocados and oily fish, including tuna.

One more thing to
know is that when food is cooked, its structure changes. It can
change the vitamin and nutrient contents of food.

More and more
people feel strongly about the way, their food is produced.
Nowadays so much of the basic food we eat — meat, fish, fruit
and vegetables — is grown using chemicals and additives.

Although
fertilizers and pesticides have greatly increased the quantity
of food and helped to improve its appearance, there is a growing
concern about the effects of these
chemicals in the food chain. This concern has led to a growth in
the demand for organically grown products.

Today there is
another problem. It is modified food, which is cheaper that
ordinary one. There is a rumour that such food can cause cancer
and other problems. Nobody knows, either it is just an imagined
fear or a real problem. This problem could be solved and
examined, but it will take some time.

The food we eat,
depends on lots of things. Taste is a big factor. Culture,
religion and health also play a part in what food we eat.
Advertising and social factors also have a big influence.

Income is also an
important factor. That is why not
surprisingly, money, rather than a lack of knowledge about how
to eat well, is at the heart of the problem.
Finally, there are three main messages to follow for healthy
eating:
First, we should eat less fat, particularly saturated fat.
Secondly, we are to cut down on sugar and salt.
Thirdly, we must eat more fresh fruit and vegetables.

Здоровая пища

Вся пища состоит из питательных
веществ, которые используются нашим организмом. Существуют
различные виды питательных веществ: углеводы, белки, жиры,
витамины и минеральные вещества. Разная пища содержит различные
питательные вещества.

Прежде чем мы начнем употреблять
меньше жиров, сахара и соли, мы должны узнать немного больше о
пищевых продуктах, в которых эти вещества могут находиться.
Самая большая проблема заключается в том, что эти питательные
вещества «прячутся» в другой пище: бисквитах, чипсах, колбасах,
пирожках с мясом, безалкогольных напитках и так далее.

Лучше всего выработать в себе
привычку проверять наличие ингредиентов и энергетической
ценности, указанных на самих упаковках, хотя это не всегда легко
сделать. Еще нам нужно знать, что, например, мы очень нуждаемся
в жирах, они нам жизненно необходимы, чтобы жить, и физически мы
не можем без них существовать.

Но всем нам также известно, что
большое количество потребляемых жиров вредно для нашего
здоровья. Дело в том, что существуют разные жиры. Есть жиры,
которые полезны для нас, и жиры, которые являются вредными для
нас. Употребление меньшего количества плохих и большего
количества хороших жиров может фактически продлить нашу жизнь!
Плохие жиры — это жиры с высоким содержанием насыщенных жирных
кислот, содержащихся в животной продукции, такой как красное
мясо, масло и сыр.

Полезными жирами являются
необработанные жиры, которые в натуральном виде находятся в
орехах и семенах, маслинах, авокадо и жирной рыбе, включая
тунец.

Еще одна вещь, которую необходимо
знать, состоит в том, что когда готовится еда, ее структура
изменяется. Это может привести к изменению витаминов и
питательных веществ, содержащихся в пище.

Все больше и больше людей заботятся
о том, как производится их пища. В настоящее время большая часть
базовых продуктов питания, которые мы едим: мясо, рыба, фрукты и
овощи — выращиваются с использованием химикалий и различных
добавок.

Хотя использование удобрений и
пестицидов значительно увеличили количество производимых
продуктов питания, улучшили их внешний вид, ощущается
возрастающее беспокойство относительно воздействия этих
химикалий на цепь питания. Это беспокойство привело к росту
спроса на естественно выращенные продукты питания.

Сегодня имеется другая проблема. Это
— модифицированный пищевой продукт, который дешевле, чем
обыкновенный пищевой продукт. Ходят слухи, что подобного рода
пища может вызвать рак и другие проблемы. Но никто не знает
точно, надуманный ли это страх или реальная проблема. Данная
проблема будет решена и исследована, но для этого требуется
время.

Пища, которую мы едим, зависит от
многих факторов. Вкус — это главный фактор. Культура, религия и
здоровье также играют свою роль в том, что мы едим. Большое
влияние оказывают рекламный и социальный факторы.

Доход также является важным
фактором. Именно поэтому неудивительно, что деньги, скорее чем
отсутствие знания о том, как хорошо питаться, лежат в основе
этой проблемы. Наконец, существуют три главных предписания,
которые нужно выполнять, чтобы правильно питаться:
во-первых, мы должны есть меньшее количество жира, особенно жира
с высоким содержанием насыщенных жировых кислот;
во-вторых, мы должны уменьшить потребление сахара и соли;
в-третьих, мы должны есть больше свежих фруктов и овощей.
 

Questions:

1. What nutrients
do you know?
2. What are the main things to know about food we eat?
3. What fats are good?
4. What fats are dangerous for our health?
5. What are the main factors that determine the food we eat?
6. What are three main messages to follow for healthy eating?


Vocabulary:

nutrient — питательное вещество
carbohydrate — углевод
protein — белок, протеин
fat — жир
to contain — содержать
to cut down on — зд, уменьшить прием чего-л.
to hide (past hid, p.p. hidden) — прятать, спрятать
crisp — ломкий, хрупкий
to get into the habit of — зд. взять за привычку
essential — существенный, жизненно важный
saturated fat — жиры с высоким содержанием насыщенных жирных
кислот
butter — масло
unprocessed fat — необработанные жиры
seed — семя, семечко
avocado — авокадо, аллигаторова груша
tuna — тунец
additive — добавка
fertilizer — удобрение
pesticide — пестицид, ядохимикат
to increase — увеличить
to improve — улучшить
concern — интерес, участие, заинтересованное отношение
food chain — пищевая цепочка
to lead (past led, p.p. led) — вести, приводить
demand — потребность
modified food — модифицированная еда
rumour — молва, слух(и), слушок, толки
to cause — быть причиной, вызывать
cancer — рак (онкология)
fear — страх, боязнь, опасение
to solve — решать
to depend on — зависеть от
income — прибыль; заработок
lack — недостаток, нужда; отсутствие чего-л.

Источник